[Tip] AE Color Settings_HDTV (Rec 709) / LUT (Lookup Table)
File > Project Settings
작업영역 체크박스
색상 관리가 설정되어 있습니다. 색상 관리를 해제하려면 [작업 영역]을 [없음]으로 설정하십시요.
색상 관리가 설정되어 있으면 푸티지 또는 랜더링 대기열 항목에 서로 다른 색상 공간을 지정할 수 있습니다.
지정된 색상 공간이 작업 영역과 다르면 색상 값이 한 공간에서 다른공간으로 변환됩니다.
|
Color Settings > Depth :
-
8 bits per channel
- 16 bits per channel
- 32 bits per channel (float)
- None
- Adobe RGB (1998)
- Apple RGB
- ColorMatch RGB
- ProPhoto RGB
- sRGB IEC61966-2.1
- CLE RGB
- DCDM X’Y’Z’(Gamma 2.6) 5900K (by Adobe)
- DCI P3 RGB (Gamma 2.6) 5900K (by Adobe)
- Display
- e-sRGB
- Generic RGB Profile
- HDTV (Rec. 709)
- HDTV (Rec. 709) 16-235
- PAL/SECAM
- ROMM-RGB
- SDTV NTSC
- SDTV NTSC 16-235
- SDTV PAL
- SDTV PAL 16-235
- SMPTE-C
- Universal Camera File Printing Density
- Wide Gamut RGB
After Effects 색상 관리 비디오 는 색상 관리를 소개하고 작동 방식과 사용 방법에 대해 설명합니다.
색상 관리 및 색상 프로파일
https://helpx.adobe.com/kr/after-effects/using/color-management.html
[AE][help]색상 관리 및 색상 프로파일
Project Settings > Color Settings > Working Space >
- HDTV (Rec. 709)
HDTV (Rec. 709) is a good choice if you’re making a movie for high-definition television. This color space uses the same primaries as sRGB, but it has a larger gamut, so it makes a good working space for many kinds of work.
HDTV (Rec. 709)는 고화질 TV 용 영화를 만드는 경우 좋은 선택입니다. 이 색상 공간은 sRGB와 동일한 기본 색상을 사용하지만 색상 영역이 넓기 때문에 많은 종류의 작업에 적합한 작업 공간을 제공합니다.
Project Settings > Color Settings > Working Space >- Linearize Working Space
Working Space -HDTV (Rec 709) (linear) Adobe RGB (1998) Apple RGB ColorMatch RGB ProPhoto RGB sRGB IEC61966-2.1 |
CLE RGB DCDM X’Y’Z’(Gamma 2.6) 5900K (by Adobe) DCI P3 RGB (Gamma 2.6) 5900K (by Adobe) Display e-sRGB Generic RGB Profile HDTV (Rec. 709) HDTV (Rec. 709) 16-235 PAL/SECAM ROMM-RGB SDTV NTSC SDTV NTSC 16-235 SDTV PAL SDTV PAL 16-235 SMPTE-C Universal Camera File Printing Density Wide Gamut RGB Fujifilm ETERNA 250 Printing Density (by Adobe) Fujifilm ETERNA 250D Printing Density (by Adobe) Fujifilm ETERNA 400 Printing Density (by Adobe) Fujifilm ETERNA 500 Printing Density (by Adobe) Fujifilm ETERNA Vivid 160 Printing Density (by Ado Fujifilm F-125 Printing Density (by Adobe) Fujifilm F-64D Printing Density (by Adobe) Fujifilm REALA SOOD Printing Density (by Adobe) Kodak 5205/7205 Printing Density (by Adobe) Kodak 5218/7218 Printing Density (by Adobe) Kodak 5229/7229 Printing Density (by Adobe) Universal Camera Film Printing Density ARRIFLEX D-20 Daylight Log (by Adobe) ARRIFLEX D-20 Tungsten Log (by Adobe) Dalsa Origin Tungsten Lin (by Adobe) Panavision Genesis Tungsten log (by Adobe) Viper Film Stream Daylight Log (by Adobe) Viper Film Stream Tungsten Log (by Adobe) |
Always use the online HTML Editor to compose the content for your website easily.
댓글
댓글 쓰기